.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

reede, jaanuar 30, 2015

Perereis Soome

Aktiivsemad Riigikogu kandidaadid jagavad praegu kusagil pirukaid või oma näopildiga meeneid ja flaiereid. Meie aga võtsime ette mitmenädalase perereisi Soome. Herlend on siin juba augustist saadik töötanud. Kuna ta töökoht on Sievis, Helsingist umbes 600 km põhja poole, käis ta kodus kord 1,5 kuu jooksul. Mulle ja lastele ja talle endale ka ilmselgelt liiga vähe.
Nii otsustasime nüüd lastega siia tulla. Alustuseks kolmeks nädalaks.


Esimene nädal on oma eesmärgi täitnud- saime lastega päeval suvalisel hetkel Herlendile töö juurde minna, lapsed nägid isa igal õhtul, nädalavahetusel saime terve päeva koos perega veeta. Rääkimata kogu sellest looduselamuste puketist ning uutest inimestest, mis on minu, kui kirjaniku jaoks, tööalaseltki väga oluline värskendus.

Keeruline on, et esimese nädala jooksul olid lapsed korda mööda köhas-nohus-palavikus. Eks reisimine ise ja õhuvahetus mõjusid. Lisaks elamine ventilatsiooniga korteris, mis näiteks hotellides tekitab mulle alati ühe öö jooksulgi köha.

Ja meil on saun!!! Korteris! Kuigi siin on kõigil. Igas väikses uberikus on saun.

Umberikke on neil siin aga palju. Tundub, et soomlastele meeldib ehitada. Palju ja väikselt. Kui elumaja on pisike, siis uberikke (saun, kuur, garaaž, auto varjualune jne) on terve krunt täis pikitud.

Bussijaama sildid on võrreldes Eestiga pisikesed. Mis on naljakas, sest busse käib siin palju. Eestis on see-eest sildid suured, kuid bussid vuhavad neist peatumata mööda.


Keelt ma ikka ei oska! Kunagi uskusin põhimõtteliselt, et soome keel on kole. Nüüd aga hakkan ümber mõtlema. Autos käib kogu aeg soomekeelne raadio, korteris soomekeelne telekas. Nii olen nädala jooksul hakanud soome keele kõlas midagi omapärast tabama. Midagi huvitavat. Nii et hakkan vist varsti keelt õppima. Praegu aga saan käte ja jalgadega hakkama. Ausalt öeldes mulle sobib umbkeelse kuulsus, sest siis ei püüta minuga liigselt suhelda ja saan ise valida, millal saan aru ja millal mitte :)


Ei tea, kui märgiliseks võiks lugeda, et mu number Riigikogu valimistel on 696 ning meie korteri number on 6, millelon 696-ga väga palju seost :)