.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

teisipäev, juuli 15, 2014

Laagriülema palk

Laagriülem-õpetaja-kasvataja töötasu on nüüd ka käes- öösel kolis Joosep tulisena meie voodisse. Hommikul tuli Maria samasugusena. Kraadimiseni jõudsin küll alles enne lõunaunne minekut ja siis sain mõlemalt kätte 39 kraadi. Lubasin lastele mitu kuud tagasi, et kui mul kool lõpetatud, noorsooromaan valmis kirjutatud, uus beebi sündinud ja laager korraldatud, siis on neil puhkus lasteaiast ja oleme koos kodus. Nüüd on kõik need asjad tehtud, aga neljalapselisena sujub pereelu oodatust sujuvamalt, nii et mul hakkasid juba uued tööplaanid peas tiirlema... Kuni lapsed oma tänase haigusega sellele piduri peale tõmbasid. Lapsed teavad ja tunnevad. Nüüd on nende aeg ja kui mina tahan seda kuidagi rikkuda, siis nemad nõuavad selle jõuaga kätte.
Täna hommikul jõudsid meieni lõpuks lambapügajad. See on üks talutöö, mida me tellime teenusena. Paar aastat tagasi kõige esimeste lammastega püüdsin ühte vanal heal viisil käsitsi pügada. Kõigepealt kulus hulk aega, enne kui suutsime oma päevaplaanides tekitada mitmetunnise augu, et saaks mitu tundi järjest segamatult lammast pügada. Seejärel kulus 3 tundi ühele lambale ja loomake nägi ikka välja, nagu oleks pimeda või purjus juuksuri juures käinud. Lambapügajatel kulub maksimaalselt u 3-4 minutit loomale. Nii et kogu meie 13-pealisele karjale alla poole tunni. Töötasuks küsitakse minu paari töötunniga võrdne hind. Esimest kogemust arvestades läheks mul endal üle 30 tunni. Lihtne matemaatika näitab, et mul on mõistlikum ise paar tundi raha teenida ja maksta see lambapügajatele.

Perekondlikult veetsime aega meie kaukaaslase Jesperiga. Harjutasime koos kõndimist, näitasime talle piire. Oleme viimastel päevadel mitmetelt kogenud koerakasvatajatelt nõuandeid saanud.
“Kui koer kaasa ei tule, tõsta turjast üles,” kõlas üks õpetus.
No ma siis püüdsin nii teha. Ma jõuan 25-30 kg ilusti üles tõsta. Selle löntsi koera maast lahti kangutamisega oli mul aga igatahes tegu. Aga hakkama sain. Mõned hambajäljed käsivarrel, aga koer allus.
Oeh, millesse me ennast mässinud oleme? Mulle nii tohutult meeldib Jesper. Saame siin veel tükk aega koos kasvada ja teineteist kasvatada.