.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

kolmapäev, juuni 19, 2013

Poliitika on meie enda nägu!

Kuigi poleks seda kunagi uskunud, olen minagi nüüd kohalikesse poliitilistesse tuulelehvitustesse kaasatud. Ma olen alati arvanud, et räpane poliitiline võitlus jääb minust kaugele... ja minu poolest ka jääb... kuid kahju, et minust püütakse lahti saada (minu arvates ebaeetilistel!) viisidel. Positiivne on asja juures see, et järelikult olen piisavalt oluline, et minu suhtes vastuliikumist tekitada.

Tänase hommiku veetsime Mariaga naisteajakirju lugedes. Vilja Savisaar-Toomast... Kristiina Ojuland... saa sa siis nüüd aru, kust maalt on tegemist süütute ohvrite, kust maalt teeseldud märterluse või osava reklaamikampaaniaga? Fakt on see, et mõlemad on peaaegu eluaegsed poliitikud. Ja neid on meil praegu palju. Nii riigi, kui kohaliku omavalitsuse tasandil. Sisering ja omakaitse toimib.

Nagu ma oma romaanis "Homme on ka päev" eluaegseid poliitikuid heaks ei kiitnud, ei tee ma seda ka eraelus. Minu nägemus poliitikast on oma panuse andmine MEID ümbritseva muutmiseks, parandamiseks ning säilitamisväärse hoidmiseks. Igavesti poliitikas olles kaob pilt MEIE´st ära ja jääb eesmärgiks poliitikas püsimine.

Minu kogemus juhtimisest ja koostööst ütleb, et organisatsiooni juhist oleneb kõige rohkem väärtuste suunamine! Raamatupidamise, seaduste, iga ala spetsiifikaga tuleb osaliselt ka kursis olla, kuid organisatsiooni juht ei saa ise olla spetsialist igal alal. Tuleb usaldada inimesi enda ümber!

Usaldamatuse tekitamine on osav manipulatsiooni vahend. Kahjuks toimib see väga lihtsalt ja kiirelt... kuid sellega tehtud kahju on raske korvata. Usaldamatusega "juhtiv" inimene on minu arvates sama, kui kõigi vahenditega poliitikas püsiv eluaegne poliitik.

Minu jaoks ei ole tapvalt oluline eesootavatel valimistel "kuhugi" jõuda. Mina olen valmis kohalikus poliitikas osalema (mida tegelikult praegu ju igapäevaseltki teen!). Kas kaaskodanikele minu vaated sobivad, näitavad valimised.

Minu jaoks ei juhtu midagi- ma jätkan oma tegemisi, ükskõik, mis tulemused valimistel tulevad. Kasutan elus ettejäävaid võimalusi, et anda endast parim, kasutada oma teadmisi-oskus ettejuhtuvate olukordade lahendamiseks. Kui mind pole suuremal määral vaja poliitikas, siis ei jää seisma minu oskuste-vaadete edastamine laste, raamatute, talupidamise kaudu. Need jäävad!

Samas olen jätkuvalt seisukohal, et kohalikel valimistel kandideerimisest ei saa keelduda. Jutt, et "minust ei sõltu midagi" ja "ma teen oma tegusid teistes valdkondades" jätabki uksed lahti sellistele inimestele, kelle ainus tegutsemise motivatsioon on võim! Aja puudumine on samuti halb vabandus. Meil on kõigil ühepalju aega, oleneb vaid, kuhu seda kasutame. Olen mitmendat aastat aktiivselt valiminimekirjade koostamise juures ja seekord loodame välja minna nende inimestega, kes ise tahavad kandideerida! Jätkuvalt olen seisukohal, et poliitika on just selline, kui on inimesed, kes seda tevad! Ise kõrvale jäädes pole mõtet ka teiste tehtud tööd kritiseerida!

Tänud kõigile, kes on valmis oma aega ja oskusi panustama!