.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

reede, november 07, 2008

Tallinna Uus Sünagoog


Tänane koolipäev algas loenguga sissejuhatus heebrea mõtlemisse ja Vana Testament. Selle käigus rääkisime tegelikult judaismist, kuna lõuna ajal läksime koos religiooniõpetajate täiendkursusel osalejatega Tallinna Sünagoogi.

Paar aastat tagasi teoloogia üldkursusel õppides käisime koos Ringo Ringveega vanas sünagoogis. Eelmisel nädalavahetusel vaatasime just Ajalik ja ajatu saadet, mis oli seekord judaismist ja Tallinna Sünagoogist. Seega kokkuvõttes oli see kõik väga huvitav! Teatavasti õnnistati Tallinna Uus Sünagoog sisse eelmise aasta kevadel.

Kuna homme on meil maailmareligioonide eksam ja judaismi osa sellest olen täitsa õppinud, oli hea oma teadmisi kontrollida nii hommikuses loengus UIs, kui ka sünagoogis, kuis meile peeti pikk loeng juutide tavadest. Loodetavasti küsitakse homses eksamis ka midagi sellist, mida ma ikka oskan! :-)

Kusjuures sünagoogi minnes kutsuti, et kas ma tahan koos nendega JALUTADA! Lõpuks oli aga jalutamisest asi kaugel ja me vist jooksime umbes pool tundi UIst sünagoogini! Nii palju sporti pole ma ammu teinud... aga pärast sain kiita ka, et lõpuraseda kohta olen sportlik ;-) Tegelikult on asi vist selles, et mul tõesti viimastel päevadel väga mõnus olla, nii et jalutamine käib juba väga kärmelt, mitte nii vaevaliselt, nagu vahepeal.