.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

teisipäev, september 30, 2008

"Lihtsalt kristlus" ja lihtne elu!


Nagu lugemisblogis juba kirjutasin, siis on minu jaoks möödas ajaviitekirjanduse lugemise aeg ja värske üliõpilasena jällegi aeg keskenduda tõsisematele teemadele. Esimeseks läbitud teoseks sai C.S. Lewise "Lihtsalt kristlus", mille kokkuvõte on Heli lugemisblogis!

C.S. Lewis: "Me võime rahul olla, et oleme nö "tavalised inimesed", aga Temal on meiega hoopis teistsugune plaan. Ja selle eest kõrvalehoidmine pole alandlikkus, vaid laiskus ja argus. Sellele alistumine pole enesetähtsustamine või suurusehullustus, vaid kuulekus."

Ma olen viimase 1-1,5 aastat aja rahulikult maha võtnud ja enamus endale olulisi tegevusi kõrvale jätnud. Viimasel ajal olen eriti tihti mõelnud sellele, kui palju võib ühe aastaga muutuda. Ja mul on ülimalt hea meel, et kõik on juhtunud, mis on juhtunud. Hea on olla õnnelik (ok, praegu suurekõhulisena ringi päterdades ma küll vahel unustan, et olen õnnelik...aga tegelikult olen küll!) ja nautida OMA elu!

Paljud valdkonnad, mida kunagi püüdsin oma elus korraldada, on nüüd ise paika loksunud; sihid, mis muutusid rabelemise käigus häguseks, hakkavad taas selgemaks muutuma.

Kõige suurem õppetund on olnud see, et pankrotis inimene ei saa kellegile midagi anda! Kui sa endast kõik ära annad, midagi vastu saamata, siis on lõpuks teised ikkagi hädas ja sa ise ka!

Samuti ei ole võimalik oma tegudega lähedasi inimesi õnnelikuks või õnnetuks teha, sest igaüks peab oma eluga ikka ISE tegelema ja mina ei saa ennast nö ohverdada selleks, et kellegil teisel parem hakkaks. Eriti kuna inimeste meeled on nii muutlikud- kui ühel päeval pead kellegi meele märgi olemiseks tegema asju ühte pidi ja pool aastat hiljem hoopis teistpidi... siis lõpuks jääb sinust endast "tuulelipu" mulje ning see, et püüdsid seda teha kellegi teise heaolu pärast, pole enam kuidagi kontrollitav.

S.C. Lewis : "Mida võime me teada teiste inimeste hingedest, nende kiusatustest, võimalustest, võitlustest? Kogu loodu sees tunneme ühtainust hinge ja selle saatus on antud meie kätesse."

Seega lõpetagem kohtumõistmine teiste inimeste tegemiste ja tegematajätmiste üle, vaid keskendugem iseenda hinge hoidmisele!