.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

teisipäev, detsember 18, 2007

Stressijuhtimine ja ... S T R E S S !

Enne Rootsi minekut käisin stressijuhtimise koolitusel- 2 päeva (või noh, teise päeva poole pealt läksin ju Rootsi, seega 1,5 päeva).

Ülivaimustuses ma sellest koolitusest polnud, kuna lihtsalt materjali oli nii palju, aega vähe. Seega oli lõpuks tegemist teemadest "üle-ratsutamisega". Sellegi poolest avas see koolitus minu silmad teema olulisuse suhtes. Nüüd tean, et STRESS ohustab tegelikult neid kõik... ja loomulikult sain aru, et ka mul on stress!

Iseendal stressi diagnoosimise kohta nii palju, et mu üle 80-aastane vanatädi avastas ka ükskord, et tal on AIDS, sest ta lehest luges, mis on tunnused ja talle olid kõik olemas :P

Nüüd, kui teised lähevad jõulupuhkusele, siis saan ma rahulikult tööd teha ja üks teemadest saab olema sisekoolituse ettevalmistamine- teemaks stress ja stressijuhtimine. Ehk siis järgmisel nädalal hakkan oma sellealaseid teadmisi ise veel laiendama.

Mõned huvitavad teadmised sellelt koolituselt:
  • Lääne kultuuri inimeste suurimad stressorid on lähisuhted ja töö!
  • me ei saa muuta mitte ühegi inimese ISIKSUST, kuid saame muuta mõtteviisi ja käitumist;
  • pinge-stress on pigem seotud töökohtadega, kus on VAIMNE VÄSIMUS- seda on algul raskem tuvastada ja enamasti sellele tähelepanu ei pöörata, seega seda ohtlikum see ongi;
  • kõigil inimestel on elus KRIISE, erinevus on nende tiheduses ja intensiivsuse;
  • inimese INTIIMNE tsoon on 0-45 cm: see on väga isiklik ja kõige kaitstum tsoon;
  • enamus inimesi ei tegele tänapäeval ISEENDAKS OLEMISEGA, vaid keskenduvad KOHANEMISELE ja sarnasemaks muutumisele;
  • kui inimene ei suuda ise oma väärtust hinnata, võib ta hakata tegema tegevusi, mis toob kaasa positiivse tagasiside teistelt ja unustada ENDA POTENTSIAALI kasutamise ehk mida rohkem ootad positiivset hinnangut teistelt, seda enam eemaldud ISEENDAST;
Seega kokkuvõttes sain aru, et igapäevaselt ma tõesti stressi teemale eriti palju tähelepanu ei pööra ja teised inimesed minu ümber ka. Rohkem ma seda hetkel ei kommenteeri, kui materjal koos ja teema enda jaoks läbi käidud, siis äkki targutan veel :)