.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

reede, detsember 14, 2007

Nädalavahetuse armastus

Minu möödunud nädalavahetuse "armastus" oli üks raamat, mille tõin raamatukogust väga kaua aega tagasi. Olen selle tähtaega pikendanud... ma ei mäletagi, mitu korda ja pidin selle just tagasi viima, kuid otsustasin laupäeval siiski pilgu sisse visata.

See oli maailma targim tegu! Nädalavahetuse jooksul sai üle 150 lehekülje loetud (ja kui arvestada, et jõudsin veel ka mõnel "üritusel" käia, siis tegelikult on see hea saavutus nii piiratud ajalimiidi juures).

Ahjaa... et raamat, millest käib jutt, on siis Alain de Botton "Mure staatuse pärast". Nagu pealkiri ütleb, on juttu sellest, et kõik inimesed muretsevad oma staatuse pärast, rolli pärast ühiskonnas ning terve elu tegeletakse ühel või teisel viisil selle koha otsimisega. Ma loodan, et varsti saan kusagilt veel aega näpistada ja selle raamatu läbi lugeda, sest see on tõesti üle hulga aja üks leid. Ahjaaa, tegelt ma loengu viimasel ajal ainult häid asju ;)

Mõned näited:
  • "Me kadestame ainult neid, kes meie arvates on meie sarnased: me kadestame ainult oma võrdlusgrupi liikmeid. Lähedaste sõprade edu on kõige väljakannatamatum."
  • "Ksuta oma mõistust, et suunata seda õigete eesmärkide saavuatmisele; küsi endalt, kas see, mida sa tahad, on tõesti see, mida sul on vaja ja kas see, mida sa kardad, on tõesti hirmus."
  • Schopenhauer: "Teiste inimeste pead on liiga vilets koht tõelise õnne hoidmiseks."
  • Epiktetos: "Minu heaolu põhjuseks pole mitte minu koht ühiskonnas, vaid minu hinnangud, ja neid võin ma alati kaasas kanda... Need on ainsana minu omad ja neid ei saa minult võtta."