.:: Heli päevaraamat ::.

The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return. Õpi nii, nagu elaksid igavesti. Ela nii, nagu sureksid homme

laupäev, detsember 22, 2007

Millest on tehtud jõulud?

Ma võtan tükk aega hoogu tšintšu puuri puhastamiseks, et saaks seejärel maale ära sõita... ja kuna ma ikka hoogu võtan, siis vaatasin nii kaua mingit jõulufilmi.
Jõulufilmid on kõik kuidagi nii ühesugused. Tihti on seal keegi, kes on jõulude suhtes väga skeptiline, lapsed, kes hoolivad ainult suurtest kingitustest, palju igasugust mässamist... ning lõpuks on palju teineteiseleidmist, väärtushinnangute ümberhindamist, mõistmist, et armastus, hoolimine ja lähedased ongi see, mis tegelikult loeb jne.
Jõulufilmid on armsad, aga need tunduvad alati olevat kusagil väljaspool meid, kõik toimub alati kusagil mujal ...enamasti Ameerikas :-) ... kuigi kui mina jõulude ajal Ameerikas olin üks aasta, siis polnud see ikka nii, nagu filmides.
Millest siis on tehtud tavaliste inimeste jõulud? Miks meil pole nii, nagu filmis?
Kui ma nüüd ilusti mõtlen, siis saan aru, et sellepärast, et see, mida filmitegelased terve pika filmi aja otsivad, on minul alati olemas olnud:
- inimesed, kellega koos jõulude ajal teleka ees istuda ja vaadata seda, kuidas teised jõule taga otsivad;
- kodu, kus igal võimalusel ja eriti jõuluajal koguneda;
- inimesed, kellele jõulutervitusi saata ja kellet saada;
- ootamatud kohtumised kaubamajas toredate inimestega, kellele kõike head soovida;
- inimesed, kes ootavad sind külla ja selle üle ülimalt rõõmustavad;
- inimesed, kellele kaevata, kui sul kõrv valutab;
- inimesed, kes sulle kaebavad, kui nad on külmetanud;
- inimesed, kellega koos jõulukirikus laulda... ja seda nautida;
Peale selle kõige on mul sel aastal veel kuidagi eriti palju jõulurahu iseenda südames. Neljapäevast saadik on kogu aeg selline totakalt õnnelik tunne... et võin kohe ausalt tunnistada, et see on TOTAKALT õnnelik tunne... sest see lihtsalt on ja ma ei oska seda seletada. Ja mitte just nii väga lihtsalt õnnelik, vaid rahulik...
See ongi vist see rahu südames, millest räägitakse laulus "Ei au, ei hiilgust otsi ma...".
Seega minul on jõulurahu!
Ja kui ma nüüd siia jõulumõtete keskele suudaks tšintšu puuri ka ära puhastada, siis saaks temal ka jõulurahu olla! :-)